Retourneren

Nadat je je bestelling ontvangen hebt, heb je 30 dagen bedenktijd. Je kan ons binnen 30 dagen schriftelijk/telefonisch op de hoogte stellen van de overeenkomst af te zien of door binnen 30 dagen de bestelling terug te sturen voorzien van een herroepingsmededeling.​ Dit kan via één van onze winkels (ruilen én retourneren), via een DHL servicepunt (enkel retourneren) of per post (enkel retourneren).

We zullen de terugbetaling zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van je herroepingsmelding voldoen. Je ontvangt hierbij alle reeds betaalde bedragen retour, inclusief eventuele (standaard) verzendkosten voor de heenzending. Terugbetaling gebeurt op dezelfde wijze als dat je betaald hebt.

  • Bovenstaande geldt voor webshop bestellingen. Artikelen die je in één van onze winkels hebt gekocht, kun je alleen ruilen of retourneren in de winkel. 


Ruilen of retourneren in de winkel (GRATIS)

  1. Je brengt het retourformulier dat je bij je bestelling hebt ontvangen mee naar de winkel. Dit is het onderste gedeelte van de pakbon.
  2. In de winkel wordt beoordeeld of het artikel aan de retourvoorwaarden voldoet. Is dit het geval, dan wordt je aankoopbedrag contant terugbetaald of kun je het artikel ruilen.
  3. Bij het retourneren van een Riverty bestelling via de winkels, krijg je geen geld terug in de winkel. Riverty verzorgt de creditering (indien je al betaald hebt). Ruilen kan dan ook alléén voor hetzelfde artikel. Wens je een ander artikel, dan wordt dit een nieuwe (losse) aankoop


Retourneren via de post (zelf frankeren)

  1. Verpak de artikelen goed.
  2. Voeg het retourformulier toe in het pakket. Dit is het onderste gedeelte van de pakbon.
  3. Adresseer het pakket
    •  Voor PostNL: Handyman webshop, afd. klantenservice, postbus 3361, 4800 DJ Breda.
    • Voor overige pakketdiensten: Handyman webshop, afd. klantenservice, Prinsenhil 1, 4825 AX Breda
  4. Laat het pakket voldoende frankeren.
  5. Vraag om een ‘verzendbewijs’ bij de vervoerder en bewaar dit tot je retourzending volledig is afgehandeld.
  6. Na ontvangst van het artikel wordt beoordeeld of het aan de retourvoorwaarden voldoet. Is dat het geval, dan wordt het totaal betaalde bedrag bij het plaatsen van de bestelling binnen enkele dagen op je rekening teruggestort.
     

Voorwaarden:

  • ​Hygiene artikelen zoals in-ear hoofdtelefoons, tandenborstels en scheer- of epileerapparaten waarvan de verzegeling na de levering is verbroken kunnen niet geretourneerd worden.
  • Het artikel moet indien redelijkerwijs mogelijk in originele staat, ongebruikt, onbeschadigd en bij voorkeur in de oorspronkelijke verpakking omgeruild of geretourneerd worden.
  • Voor het beoordelen van verbruiksartikelen – zoals batterijen, accu’s, inktcartridges, toners en vloeistoffen – is het niet nodig dat de verzegeling wordt verbroken. Wanneer de verpakking is geopend, dan is het product niet meer te verkopen en is de waardevermindering 100%.
  • Indien je te ver gegaan bent dan wettelijk mag om het product te beoordelen, kan Handyman de waardevermindering die daardoor is ontstaan inhouden/vorderen.
  • Nadat je ons hebt laten weten dat je herroept, heb je nog 14 dagen om de artikelen terug te sturen.
  • We zullen de terugbetaling zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van je herroepingsmelding voldoen. Je ontvangt hierbij alle reeds betaalde bedragen retour, inclusief eventuele (standaard) verzendkosten voor de heenzending. Terugbetaling gebeurt op dezelfde wijze als dat je betaald hebt.
  • Handyman is niet aansprakelijk voor het zoekraken of beschadigen van geretourneerde artikelen.

 

Wil je je producten naar ons retourneren en je hebt de pakbon niet meer, gebruik dan ons universeel retourformulier.
Klik hier om een universeel retourformulier te downloaden.

 

Via het Europese modelformulier voor herroeping  kun je aan ons kenbaar maken dat je van de aankoop afziet.


Klik hier om het modelformulier voor herroeping te downloaden.
Of vul het onderstaande formulier in: