Retourneren

Na dat je je bestelling ontvangen hebt, heb je 30 dagen de tijd om de bestelde artikelen te ruilen of te retourneren.​ Dit kan via één van onze winkels (ruilen én retourneren), via een DHL servicepunt (enkel retourneren) of per post (enkel retourneren).

  • Bovenstaande geldt voor webshop bestellingen. Artikelen die je in één van onze winkels hebt gekocht, kun je alleen ruilen of retourneren in de winkel.


Ruilen of retourneren in de winkel (GRATIS)

  1. Je brengt het retourformulier dat je bij je webshop-bestelling hebt ontvangen mee naar de winkel.
  2. In de winkel wordt beoordeeld of het artikel aan de retourvoorwaarden voldoet. Is dit het geval, dan wordt je aankoopbedrag contant terugbetaald of kun je het artikel ruilen.
  3. Bij het retourneren van een Afterpay bestelling via de winkels, krijg je geen geld terug in de winkel. Afterpay verzorgt de creditering (indien je al betaald hebt). Ruilen kan dan ook alléén voor hetzelfde artikel. Wens je een ander artikel, dan wordt dit een nieuwe (losse) aankoop.


Retourneren via een DHL servicepunt (GRATIS)

  1. Verpak de artikelen goed.
  2. Voeg het retourformulier (pakbon) toe in het pakket.
  3. Ga naar een DHL servicepunt. Zoek hier het voor jou dichtstbijzijnde punt.
  4. Geef aan dat het een retour betreft voor Handyman. De medewerker plakt een etiket op het pakket en neemt het in.
  5. Vraag om een ‘bewijs van afgifte’ en bewaar dit tot je retourzending volledig is afgehandeld.
  6. Na ontvangst van het artikel wordt beoordeeld of het aan de retourvoorwaarden voldoet. Is dat het geval, dan worden alle reeds betaalde bedragen binnen enkele dagen op je rekening teruggestort.
  7. DHL bezorgt de retourpakketjes één keer per week bij Handyman. In het meest ongunstige geval kan het dus ca. 10 dagen duren voordat je bericht van ons ontvangt.


Retourneren via de post (zelf frankeren)

  1. Verpak de artikelen goed.
  2. Voeg het retourformulier (pakbon) toe in het pakket.
  3. Adresseer het pakket (Handyman webshop, afd. klantenservice, postbus 3361, 4800 DJ Breda).
  4. Laat het pakket voldoende frankeren.
  5. Vraag om een ‘verzendbewijs’ bij de vervoerder en bewaar dit tot je retourzending volledig is afgehandeld.
  6. Na ontvangst van het artikel wordt beoordeeld of het aan de retourvoorwaarden voldoet. Is dat het geval, dan wordt het totaal betaalde bedrag bij het plaatsen van de bestelling binnen enkele dagen op je rekening teruggestort.
     

Voorwaarden:

  • ​Geheugenkaarten, geheugensticks en – omwille van de hygiëne – artikelen zoals in-ear hoofdtelefoons, tandenborstels en scheer- of epileerapparaten waarvan de verzegeling verbroken is geweest, kun je niet retourneren of ruilen. 
  • Het artikel moet indien redelijkerwijs mogelijk in originele staat, ongebruikt, onbeschadigd en bij voorkeur in de oorspronkelijke verpakking omgeruild of geretourneerd worden.
  • Voor het beoordelen van verbruiksartikelen – zoals batterijen, accu’s, inktcartridges, toners en vloeistoffen – is het niet nodig dat de verzegeling wordt verbroken. Wanneer de verpakking is geopend, dan is het product niet meer te verkopen en is de waardevermindering 100%.
  • Indien je te ver gegaan bent dan wettelijk mag om het product te beoordelen, kan Handyman de waardevermindering die daardoor is ontstaan inhouden/vorderen.
  • Nadat je ons hebt laten weten dat je herroept, heb je nog 14 dagen om de artikelen terug te sturen.
  • We zullen de terugbetaling zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van je retour voldoen. Je ontvangt hierbij alle reeds betaalde bedragen retour, inclusief eventuele (standaard) verzendkosten voor de heenzending. Terugbetaling gebeurt op dezelfde wijze als dat je betaald hebt.
  • Handyman is niet aansprakelijk voor het zoekraken of beschadigen van geretourneerde artikelen.

 

Klik hier om het modelformulier voor herroeping te downloaden.