Ruilen en retourneren
-
Wat moet ik doen als ik niet tevreden ben over een product?
Voldoet een product niet aan je verwachtingen? Bij Handyman heb je tot 30 dagen na aankoop in de winkel óf tot 30 dagen na ontvangst van je bestelling uit onze webshop de tijd om het product te retourneren of je geld terug te vragen. Raadpleeg voor meer informatie de overige voorwaarden voor ruilen en retourneren.
-
Hoe kan ik artikelen ruilen of retourneren?
Klik hier voor alle informatie omtrent ruilen & retourneren.
-
Wat kost het om een bestelling te retourneren?
Klik hier voor alle informatie omtrent ruilen & retourneren.
-
Ik heb bericht ontvangen dat het pakket retour gaat naar Handyman, is daar nog wat aan te doen?
Nee, als je pakket retour is gegaan naar Handyman dan is hier helaas niets meer aan te doen. Neem contact op met de klantenservice of plaats opnieuw een bestelling.
-
Welke artikelen kan ik niet ruilen?
Hygiene artikelen zoals in-ear hoofdtelefoons, tandenborstels en scheer- of epileerapparaten waarvan de verzegeling na de levering is verbroken kunnen niet geretourneerd worden.
Het artikel moet indien redelijkerwijs mogelijk in originele staat, ongebruikt, onbeschadigd en bij voorkeur in de oorspronkelijke verpakking omgeruild of geretourneerd worden.
Voor het beoordelen van verbruiksartikelen – zoals batterijen, accu’s, inktcartridges, toners en vloeistoffen – is het niet nodig dat de verzegeling wordt verbroken. Wanneer de verpakking is geopend, dan is het product niet meer te verkopen en is de waardevermindering 100%. -
Moet ik de bezorgkosten betalen als ik een artikel heb geretourneerd?
Nee, je betaalt alleen de kosten voor het retour zenden. De verzendkosten die je hebt betaald om je bestelling naar jou te laten sturen worden (indien betaald) aan je gecrediteerd.
-
Moet ik de frankeerkosten betalen als ik artikelen per post wil retourneren?
Klik hier voor alle informatie omtrent ruilen & retourneren.
-
Kan ik een (of meerdere) artikel(en) retourneren of ruilen?
Nadat je je bestelling ontvangen hebt, heb je 30 dagen de tijd om de bestelde artikelen te ruilen of te retourneren. Dit kan via één van onze winkels (ruilen én retourneren), via een DHL servicepunt (enkel retourneren) of per post (enkel retourneren).
Bovenstaande geldt voor webshop bestellingen. Artikelen die je in één van onze winkels hebt gekocht, kun je alleen ruilen of retourneren in de winkel.
-
Zijn er extra kosten verbonden voor mij aan het ruilen van het artikel?
Nee, er zijn geen extra kosten verbonden aan het ruilen van (ruilbare) artikelen.
-
Wat is de status van geretourneerde artikelen?
Zodra het geretourneerde artikel bij ons is binnengekomen ontvang je hiervan een e-mail bevestiging. Als je een account hebt aangemaakt kun je dit ook terug vinden in ‘Mijn bestelhistorie’.
-
Hoe lang duurt het voordat retour gestuurde artikelen zijn verwerkt?
We zullen de terugbetaling zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van je herroepingsmelding voldoen. Je ontvangt hierbij alle reeds betaalde bedragen retour, inclusief eventuele (standaard) verzendkosten voor de heenzending. Terugbetaling gebeurt op dezelfde wijze als dat je betaald hebt.
Bovenstaande geldt voor wanneer je de retour via een DHL servicepunt of per post naar ons hebt verzonden. Bij het retourneren van een artikel in een van onze winkels wordt deze direct verwerkt en krijg je het geld direct terug.
-
Hoe weet ik dat mijn pakket dat ik retour heb gestuurd goed is ontvangen?
Bij zowel het retourneren van artikelen per post als in de winkel ontvang je een bevestiging wanneer de retourmelding is verwerkt.
-
Ik heb een artikel retour gestuurd, maar heb nog geen ontvangstbevestiging ontvangen?
De retouren worden één keer per week door DHL bij ons bezorgd. Het kan daardoor maximaal 10 dagen duren voordat we jouw retour verwerkt hebben, afhankelijk van wanneer wij het pakket ontvangen. Heb jij na 10 dagen nog geen ontvangstbevestiging ontvangen? Neem dan even contact op met de klantenservice. We helpen je graag verder!
-
Ik heb een artikel geretourneerd, wanneer krijg ik mijn geld terug?
Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat u aangetoond heeft deze te hebben opgestuurd. De geretourneerde artikelen worden na ontvangst beoordeeld of deze aan de retourvoorwaarden voldoen.
Als je het artikel hebt geretourneerd in de winkel wordt je aankoopbedrag contant terugbetaald. Heb je via iDeal of met creditcard betaald dan streven wij ernaar om het aankoopbedrag binnen enkele dagen op je bankrekening terug te storten.
Bij betaling via Billink kan het tot 10 werkdagen duren totdat het bedrag op je rekening staat.